Programul Microindustrializare 2023
Cristian Hedeș
Programul Microindustrializare 2023
Prin acest program, statul pune la dispoziția firmelor cu experiență, cu vechime, un ajutor de minimis în valoare de maxim 500.000 lei.
– Alocaţia Financiară Nerambursabilă reprezintă maxim 85% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.
Conditii de eligibilitate pentru Beneficiari :
- codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului şi autorizat a fi desfăşurat la momentul inscrierii online, cu modificările şi completările ulterioare;
- sunt înființate pînă la data de 31.12.2021 inclusiv;
- Societatea a obţinut profit din exploatare la 31.12.2022
- Nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale nici macar datorii esalonate;
- Nu pot beneficia de AFN firmele la care acționarii au/au avut calitatea de asociat sau acționar în altă întreprindere beneficiară de AFN -Măsura 2-Grant Capital de lucru sau HORECA
Obligatii
- Sa creeze minim 2 locuri de munca pentru 500.000 lei
- Pentru o perioadă de minimum 3 ani începând cu anul următor acordării de AFN, să menţină investiţia pentru care primesc AFN în cadrul Programului , să păstreze locurile de muncă create prin program conform numărului de locuri de muncă pentru care a primit punctaj în planul de investiţii si numarul locurilor de munca existente la data inscrierii in program
Achizitii ELIGIBILE (NUMAI) pentru activitatea pe care acceseaza:
- Echipamente si utilaje (inclusiv IT) pentru activitatea pe care acceseaza
- Achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare; instalaţii de încălzire/climatizare aferente spaţiului de producţie;
- De exemplu: achizitia de panouri fotovoltaice, pompe de caldura
- Achiziţionarea de spații de lucru, spații de comerț sau servicii şi spații de depozitare. (3) Pentru spații mobile de lucru / comerț / servicii / depozitare nu este necesar raport ANEVAR.
- Mijloace de transport: autoturisme, elevatoare, încărcătoare, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepţia tuturor vehiculelor simbol G
- Nu se finanțează vehiculele de transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri.
- Software, Consultanta
POSIBILITATE ACCESARE CONVENTIE CREDIT la banci partenere
Finantarea nerambursabila Fara TVA
BENEFICIARI | FINANTARE NERAMBURSABILA 70-65% Fara TVA | CONTRIBUTIE PROPRIE 30-35% Fara TVA | TOTAL PROIECT Fara TVA |
Microîntreprinderi Întreprinderi mici Întreprinderi mijlocii | 500.000 lei | 270.000 lei | 769.000 lei |
Admiterea în Program se va face în ordinea punctajului obţinut la evaluarea planurilor de investiţii on-line. Punctajul maxim care se poate obţine este de 100 puncte.
– numarul de locuri de munca nou create;
– numărul mediu de salariaţi la 31.12.2022;
– valoarea procentului aferent profitului reinvestit;
– valoarea proiectului de investitii;
– ponderea achizitiei de echipamente prevazute la pct 2.1 si 2.2 din HG 2139/2004,
– ponderea achizitiei de mijloace fixe conform HG 276/2013
– data si ora inscrierii in program.
Observație:
Pentru implementarea proiectului de investiții, pentru a da posibiliatea Beneficiarului să efectueze achizițiile din Planul de Investiții, Finanțatorul a încheiat convenții de parteneriat cu mai multe instituții bancare. Astfel, pe baza Contractului de Finanțare, fără garanții suplimentare se poate accesa un Credit-Punte de la una din băncile partenere.
Astfel, Beneficiarul realizează următorii pași :
Solicită ofertele tehnico-economice pentru elementele prevăzute în Planul de Investiții,
Încheie contractele de furnizare mărfuri.
Efectuează plățile din Creditul-Puntea pus la dispoziție de Banca Parteneră.
Realizează Recepția și Punerea în funcțiune.
Se întocmește Documentația de Rambursare.
Se verifică Documentația și activele achiziționate.
Se rambursează Ajutorul de minimis conform Contractului de Finanțare.
Anual, timp de trei ani, se trimit raportări privind Investiția.