Documentația cadastrală
Lucia Mînzat
Dragi cititori, în articolul precedent am discutat despre modalitatea de a întabula un teren și am prezentat succinct etapele care trebuie parcurse pentru întabulare. Spuneam că este necesată întocmirea unei documentații cadastrale pentru înscrierea terenului în cartea funciară. Arătam că pentru aceasta trebuie luată legătura cu o persoană fizică autorizată căruia i se pun la dispoziție toate documentele deținute de către persoana care dorește să intabuleze terenul respectiv.
Această documentație poartă numele de documentație cadastrală de primă înscriere și se întocmește de către persoana fizică autorizată pe baza actelor care i-au fost puse la dispoziție de către petentul în cauză. Conform „Ordinului directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate imobiliară nr. 600/2023 pentru aprobarea Regulamentului de recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară” în vigoare din 14.02.2023, în conformitate cu prevederile art. 72 Documentația cadastrală de primă înregistrare conține:
a) Dovada achitării tarifului dacă este cazul,
b) Cererea de recepție și înscriere,
c) Declarația pe propria răspundere cu privire la identificarea imobilului măsurat,
d) Copiile actelor de identitate ale proprietarilor și ale altor titulari de drepturi reale persoane fizice/adeverință emisă de către Serviciul Public Comunitar de Evidența Populației din care să rezulte datele de identificare sau certificatul constatator, în cazul persoanelor juridice,
e) Certificatul fiscal eliberat de primăria în circumscripția căreia se află imobilul respectiv, în cazurile prevăzute de lege,
f) Înscrisurile doveditoare ale drepturilor, faptelor și/sau raporturilor juridice în temeiul cărora se solicit recepție și/sau înscrierea,
g) Memoriu tehnic,
h) Planul de amplasament și delimitare,
i) Certificatul de căsătorie în copie legalizată când este cazul.”